Subject: Ed: Kooskõlastust
From: Tõnu Talur <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Thu, 21 Mar 2024 15:57:35 +0200

Tervist!

Pöördume Transpordiameti poole loa saamiseks. Riigiteede hooldefirma ei 
väljasta meile luba metsamaterjali laadimistöödeks riigiteelt.

Vajalik on ehitada ajutine mahasõit .

Meie raied tulevad Tammesoo 36801:001:1824  kinnistule. Raieid soovib teha 
kinnistu omanik. Kinnistu asub Hiiumaal riigitee ääres nr 12126 
Käina-Ühtri-Aadma-Kuriste.

Jään ootama vastavat luba.

Lugupidamisega

Tõnu Talur

HD Forest AS metsaülem

+3725089809

 <http://www.hdforest.ee/> www.hdforest.ee

Saatja: Marko Ranna <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 20. märts 2024 13:25
Adressaat: Taavi Kork <[email-masked]>; Tõnu Talur 
<[email-masked]>
Koopia: Marika Koppel <[email-masked]>; HIIUMAA VALVE 
<[email-masked]>
Teema: Re: Kooskõlastust

Tere Taavi

Täname Teid pöördumise eest!

Oleme Teie taotluse vaadanud läbi ja edastame meie otsuse.

Transpordiameti ja OÜ Warren Safety vahel on sõlmitud riigiteede 
korrashoiuleping (Hiiu hooldepiirkonna riigiteede korrashoid aastatel 
2021-2026).

Lepingu punkt 9.3 ütleb, et Teehooldaja korraldab metsavedajatele ilma 
nendelt täiendava tasu võtmiseta metsamaterjali ladustamise ja vahelaost 
väljaveo kooskõlastamise ja loa tee maa-alal ja tee kaitsevööndis lähtudes 
Lepingu Lisa 10 „Metsamaterjalide teeäärsetele aladele ladustamise kord“ 
põhimõtetest.

Lisas 10 on toodud välja järgmised põhimõtted:

Metsamaterjali teeäärsetele aladele (teemaa ja kaitsevöönd) ladustamise 
korra eesmärgiks on reglementeerida metsa raie ja raadamine ning 
metsamaterjali ladustamine ja vahelaost väljavedu selliselt, et oleks 
tagatud:

–         maanteede, rajatiste ja teemaa säilimine sellises seisundis, nagu 
see oli enne metsamajanduslike tööde tegemist;

–         metsamaterjali ladustamine ja autodele laadimine toimub reeglina 
väljaspool teemaad;

–         kui puuduvad võimalused metsamaterjali ladustamiseks või autodele 
laadimiseks väljaspool teemaad, vahelaole juurdepääsuks puudub mahasõidu 
ehitamise võimalus või on selle ehitamine väga kulukas, pöördub Vedaja 
metsamaterjali teemaale ladustamiseks Teehooldaja poole kirjaliku 
taotlusega;

–         Teehooldaja otsustab kolme päeva jooksul alates taotluse saamisest 
vahelao kohapealse ülevaatuse vajaduse ja informeerib sellest taotlejat 
kirja, faksi või e-posti teel;

–         Teehooldaja annab kirjaliku nõusoleku (teavitades sellest e-posti 
teel Tellija järelevalve esindajat) metsamaterjali ladustamiseks teemaale 
ning laadimistööde tegemiseks seitsme päeva jooksul alates vahelao 
ülevaatusest või ülevaatuse mittevajalikkuse korral alates taotluse 
saamisest, kui:

*	metsamaterjali vaheladu ja väljavedu ei kahjusta maanteed, maantee 
elemente, rajatisi ja keskkonda;
*	metsamaterjalide ladustamisega ning autodele laadimisega ei kahjustata 
kraave, veeviimareid, truupe ega halvendata muul moel muldkeha veerežiimi;
*	metsamaterjali ladustamisega ning autodele laadimisega ei piirata 
nähtavust ega ohustata muul moel liiklust;
*	vaheladu paikneb tugi- või kõrvalmaantee ääres, millel on metsamaterjali 
ladustamiseks piisav laiendus, mittekasutatav parkla, maantee õgvendusest 
mahajäetud teeosa vms;
*	liiklussagedus maanteel vahelao vahetus läheduses on alla 500 auto 
ööpäevas;
*	metsamaterjali ei ladustata teele lähemale, kui määruses „Tee 
seisundinõuded“ kehtestatud külgnähtavuse suurus. Üldjuhul peab olema 
täidetud lisatingimus, et ladustatud metsamaterjal ei tohi olla sõidutee 
äärele lähemal kui 4 meetrit.

Oleme seisukohal, et metsamaterjali ladustamist ja sõidukitele laadimist 
saab teha väljaspool riigimaantee nr 12126 Käina-Ühtri-Aadma-Kuriste tee 
teemaad.

Vahelaole juurdepääsuks on võimalik rajada ajutine mahasõit ja 
ladustamisala.

Ajutise mahasõidu rajamiseks palume Teil pöörduda Transpordiameti poole, kes 
väljastab selleks loa.

Tulenevalt eelpool toodust, ei väljasta OÜ Warren Safety Teile 
metsamaterjali ladustamiseks ja laadimiseks luba.

Palume tööd teostada väljaspool teemaa-ala.

Lugupidamisega,

Marko Ranna

+372 5677 9733

Warren Safety OÜ

On 13. Mar 2024, at 21:50, Taavi Kork <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Soovime kooskõlastust.

Tervitades,

Taavi Kork

<Tammesoo.pdf><TRAM-tüüpjoonis_5-1(70-90)_Ladustamine_uus 
(1).docx><TRAM-tüüpjoonis 
_6-1(90)_Laadimistööd_uus.docx><metsamaterjali_taotlus_Käina - Ühtri - 
Aadma - Kuriste tee.asice><metsamaterjali_taotlus_Käina - Ühtri - Aadma - 
Kuriste tee.docx><Taavi Kork volitus 12 2002.asice>